Wednesday 24 April 2013

PRU 13: SIAPA PATUT DI UNDI NI?

Assalammualaikum

Beberapa hari saja lagi Pilihan Raya Umum kali ke 13 akan menjelang. Sekarang rata-rata orang dok sibuk berkempen sana-sini. Bukan saja calon tapi rakyatnya jugak sibuklah berkempen. Berkempen plak tu mengalahkan calon yang bertanding plak aku tengok. Itulah dia kalau orang dah gila politik. Masing-masing ada pandangan sendiri, termasuklah aku jugak tapi aku tak gila politik ye. Tahap gila aku juz so..so je..hihi. 
Tak ambil port  pasal politik ni pun tak boleh jugak, kang kita sendiri tak dapat nak menilainya. 
Betol tak?


Okey..okey. Tahun ini my 1st time aku dapat turun mengundi. 
Sebab dah cukup umuq...
Yeah!!!



* star jump*

okey..cukup


Bila buat apa-apa dah namanya 1st time mesti excited wooo..nervous pun ada gak.
 *(hehh..nak nervous plak macam calon bertanding plakkan). 

Dalam keghairahan kononnya nak turun undi, terkejut aku tengok calon yang bertanding di parlimen kawasan aku.

see

calon bertanding parlimen P148


Korang nampak? 
Korang paham tak maksud aku disebalik gambar-gambar tersebut??

Alamak..sekalinya ca.ya.nun.alif kedua-duanya

Garu kepala. Macam mana ni mau buat?

Okey, meh rujuk meh.



Syarat dalam memilih pemimpin dalam Islam:

Dalam hidup bermasyarakat melantik pemimpin adalah satu kewajipan umat Islam seperti dalam hadith Rasulullah S.A.W yang bermaksud:


" Jika kamu bertiga, maka lantiklah salah seorang menjadi ketua"

Kriteria Pemilihan Pemimpin Menurut Perspektif Islam:
 Muslim, akil baligh dan lelaki 
Jelaskan?
So haruskah aku mengundi calon ini?
Jeng-jeng




























Apa korang rasa dengan calon di atas ini?

Ada rasa nak baling selipO tak kat calon tersebut?
kihkihhhhhkihhh..

senyum-senyum sahaja

Jumpe di next entry


Salam

No comments:

Post a Comment