Friday 28 November 2014

JERUK MANGGA ASAM BOI

Assalammualaikum




Haa tahu tak ape tu? tula Jeruk mangga asam boi yang dah basi jadi viral tu. aku baru nak kasi up jeruk mangga ni kat belog aku. sebabnya. sebabnya aku berjaya buat.haha. haruslah kasi tayang sikit itu gambar. tapi nampak tak menarikkan. sebabnya dah nak habis baru sibuk nak snap dan terpikir nak memadatkan blog aku.mihmihh ;p

Jeruk ni aku buat masa balik kampung haritu. kampung Kuala Kangsar. haruslah buat. sebab pokok mangga depan rumah mertua sedang berbuah lebat. bertenggek-tenggek buahnya. saja nak merasa. dah terhasot korang tahu bila tengok gambar jeruk mangga ni diviralkan. menggoda tekak betol la weh. nak order by pos. idoknyalah aku nak buat. 

Jadi bila jeruk mangga ni dah merasok diri aku.asyik tertanya sedap beno ke jeruk mangga ni. datanglah mood nak google resepinya. memandangkan kaedah nak buatnya senang. kacang goreng ceq habaq ang. apa lagi buatlah kita. 


kebetulan memang plan tu dekat sangat timingnya masa nak balik kampung. so, hempas pulaslah aku buat jeruk mangga ni dekat rumah mertua aku. mak mertua aku dok sibuk masak makan tengahari. aku pun dok sibuk kupas mangga-mangga. haha. maap mak :)


Buat tak banyak pun. aku buat dua balang besar ni. saja buat rasa rasa lepas kempunan. haihh. nasib dapat. kena masa ngandung. tak dapat mau meleleh je aiyaq liuq anak. serius weh. sedapppp sangat. lagi lama simpan lagi sedap rasa dia. tak sia sia aku geledah google cari resepi dan tak tolong mak mertua masak.haha. berbaloi berbaloi. peace yoo :)

No comments:

Post a Comment