Wednesday 8 February 2012

MYA IZZARA HANNA

During the semester holidays, sememangnya masa untuk diri aku banyak dihabiskan di kampus. Nikmat bercuti tidak dapat dirasai seperti sahabat yang lain.Why?Sure you wonder. Sudah tugas sebagai seorang yang bergelar pelajar. Tugasan yang dipertanggungjawabkan kepada diri aku telag mengikat kaki ini untuk mengorbankan masa percutian yang ada. It's ok to me (try to +ve my self). Why not?Im the winner. tetapi dapat jugalah diri aku meluangkan masa untuk pulang bercuti selama seminggu di kampung halaman. Walau tidak lama tapi ianya cukup bermakna. Actually entry ini, mahu menceritakan tentang si kecik comel yang manis yang wangi ini.

Mya Izzara Hanna

Yes, she names is Mya Izzara Hanna. Comelkan si manja aku yang wangi ini. Mya anak jagaan mak aku. Kasihan ek kecil-kecil si kecil ini telah ditinggalkan. Ditinggalkan bukan apa, ibunya keluar mencari rezeki membantu meningkatkan pendapatan keluarga. Suatu hari nanti aku juga akan melalui situasi begitu. Seminggu di kampung masa aku banyak dihabiskan dengan membantu mak untuk menjaga si kecil Mya. It is because adik-adik diri aku semua sekolah, ada yang jauh dari rumah pula. Jadi Mya pengubat kebosanan diri aki. Seminggu aku belajar tentang diri si kecil ini.

About she's:
  • susah mahu tidurkan
  • kuat minum susu (2 jam sekali ok!)
  • kuat berpeluh
  • tidak suka dibedung (huarghh!sekali bedung menangis)
  • suka berbual (penat berbual dengan dia, tapi sangat cute bila dengar suara dia, she's very cute baby)
  • suka bulatkan mata (tapi she eyes memang bolat)
  • takut air hehehe
Mya Izzara hanna jadi anak yang soleh dan solehah ya. Jadi orang yang berjaya.  Jangan sekali persekutukan Allah ya si manja wangi.

"Sememangnya setiap anak yang dilahirkan di atas fitrah. Kedua-dua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, Nasrani atau Majusi" 
(HR Al-Bukhari).

No comments:

Post a Comment