Thursday 9 February 2012

AKU INGIN TENANG YA TUHAN..

Kerut di hati ini


Air mata yang jatuh membasahi pipi ini jelas menunjukkan hati ini tidak tenang Ya Rabbi
ke mana harus ku adukan semua yang bertakhta di hati ini Ya Ilahi jika tidak kepada mu Ya Rabbi
ke mana harus ku lemparkan semua yang berkerut di hati ini Ya Ilahi jika tidak kepada mu Ya Rabbi
ke mana lagi harus ku luahkan semua di hati ini Ya Ilahi jika tidak kepada mu Ya Rabbi

Aku sedar akan kelemahan diri ini
jarang sekali diri yang hina ini bersyukur di atas segala kurniaan mu
tetapi
kau terus menabur dan mengurniakan mikmat mu pada hamba mu ini Ya Rabbi
lantas dengan itu
bagaimana diri ini bisa tenang Ya Tuhan?

Aku sedar akan kelemahan diri ini
di hati ini sentiasa tidak lekang melakukan maksiat
sedangkan diri ini mengerti akibat maksiat yang dilakukan
diri ini kadang-kadang alpa dengan larangan mu Ya Rabbi
lantas dengan itu
bagaimana diri ini bisa tenang Ya Tuhan?


Allah..Allah..Allah
Ya Rahman Ya Rahim 
Aku tidak meminta kau menyembuh kegusaran di hati ini Ya Rabbi
Andai itu yang kau mahu Ya Rabbi
Andai itu lebih baik untuk ku
Agar tidak berhenti dan lekang mengemis rahmat dari Mu Ya Rabbi

Allah..Allah..Allah
Ya Salam Ya Muhaimin
Aku bermohon pada Mu Ya Rabbi
Agar kau sentiasa pelihara iman diri ku
sesungguhnya diri ini kerdil dan lemah Ya Rabbi
ku bersujud pada Mu memohon rahmat
Ya Malik Ya Aziz Ya Jabbar

No comments:

Post a Comment