Friday 9 May 2014

BERKORBAN

Assalammualaikum

Diam tak diam hampir lima bulan jugak aku tak update blog aku ni. Ni aku nak share sikit cerita pasal perkhabaran gembira kehamilan aku. Hari ni usia kandungan aku masuk 22 w 3d. Alhamdulilah. Syukur sangat dengan rezeki Allah yang  maha hebat ni.

TAK RANCANG

Sebenarnya kami laki bini, aku dengan En. Ramdzan memang tak planning pun. Tapi syukur rezeki anak yang Allah bagi ni cepat. memang tidak dijangka. Dalam sebulan lebih macam tu kitorang dah dapat the good news ni. Macam mimpi pun ada jugakla masa mula-mula tu. 

Sebelum cek prengnant ke tak, aku memang kena demam teruk. Lama jugaklah. dalam 2 minggu macam tu. badan memang tak sedap. memang complete pakejla. demam + batuk + selsema semua. Masa demam tu, tak terfikir langsung pasal nak mengandung ni. ingatkan juz demam sebab penat kenduri ke apakan. ohh..mak aii. pembawakan budak rupanya. maybe perubahan hormon dalam badan aku la kan. masa aku kena demam-demam tu, mak aku,keluarga mertua aku dah kata, agaknya pembawakan budak. laki aku pun rasa macam tu tapi aku tak percaya coz baru sangat kot aku kahwin kan. dan dan dorang asyik kata macam tu, kitorang laki bini pun plan beli prengnant test. maka belilah kami. masa beli kat farmasi tu pun farmasist tu tengok aku pun semacam, dia ingat aku ni belum kawin kot. maklumlah aku ni kan cenonet je kan. so it's ok. jadi dah beli tu buatlah aku ujian tu sendiri lepas bangun dari tido. aku beli brang yang paling murah je. RM 10 macam tu. result memang -VE. 


*aku amik gambar kat google je. tak sempat nak snap pun aku punye EPT tu. kepala masa tu senoneng*

Lepas tu kan, dah buat EPT tu. Demam aku pun tak elok lagi. badan tak sedap. paling best kena muntah-muntah. yang ni laki aku terus heret aku pergi klinik cek. sekali doktor buat result +VE. terkezuttt aku masa tu. syukur dalam masa yang sama masih tak percaya. laki aku kemain senyom sokmo sebab aku dah kena buatan dia. 

*asal panjang sangat, mana part berkorban tu*

BERKORBAN

Pasal berkorban ni, aku terpaksa berhenti kerja. sebabnya masa awal prengnant aku ada bleeding. doktor cakap masih tak kuat lagi. yela..aku pergi kerja naik motor berdua dengan laki aku. rumah aku puchong nak ke KL, Raja Chulan tu agak jauh jugak. Ambil masa dalam satu jam lebih macam tu atas motor. dengan keadaan jalan yang tak berapa nak cantik. lubang, bendul segala bagai maybe sebab hentakkan tu yang sebabkan bleeding. jadi nak tak nak, laki aku suruh je berhenti kerja. tak nak amik risiko. jadi berkorbanlah kita, jadi suri rumahtangga dan say good bye to Bank Rakyat team..sobs sobs.

p/s: harap adalah rezeki lain yang mendatang lepas bersalin nanti. Amin. InshaaAllah~

No comments:

Post a Comment